FANDOM

Small giana.png
"Spoiler!"
Rashid Saluja
Rashid AoS.png
Biografia
Kanji ラシッド・サルージャ
Rōmaji Rashiddo.Sarūja
Znany jako Harun
Opis fizyczny
Wiek 48 (nie żyje)
Płeć Mężczyzna
Wzrost 182 cm
Relacje
Rodzina Żona (nie żyje)

Ahbmad Saluja (syn)
Sahbmad Saluja (syn)
Alibaba Saluja (syn)

Sojusznicy Barkak

Sinbad
Anise (kochanka/nie żyje)

Wrogowie
Status
Dżin
Profesja Król Balbadd
Przynależność Balbadd
Debiut
Manga Magi: Noc 12 (wspomnienie)

Noc 76 (debiut)
SnB: Noc 30

Anime Magi: Odcinek 1 (wspomnienie)

Odcinek 17 (debiut)
SnB: Odcinek 7

Seiyū Hiroshi Tsuchida

Rashid Saluja (ラシッド・サルージャ, Rashiddo.Sarūja) był 22-gim Królem Balbadd. Chciał by jego syn, Alibaba Saluja został królem. Zginął podczas ataku Grupy Mgły na pałac królewski.

WyglądEdytuj

Rashid był wysokim mężczyzną o dużej budowie. Miał długie, blond włosy, bródkę i zmarszczki na twarzy. Zakładał królewskie szaty.

OsobowośćEdytuj

Był mądrym człowiekiem. Kochał również Anise, lecz nie mógł z nią być.

HistoriaEdytuj

Sword to Sinbad.png
Król poznał Anise, kiedy pracowała jako służąca w Pałacu Balbadd. Zostali kochankami i poczęli Alibabę.

Poznał Sinbad'a, jeszcze przed założeniem Sindrii. Wiele go nauczył o handlu i zarządzaniu krajem. Gdy Sinbad doświadczył poważnej bitwy, w której jego państwo i mieszkacy zostali ranni, Rashid podarował mu miecz, jako zachęta do pozbierania się na duchu.

Wiele lat później, po śmierci Anise, Rashid przybył do slumsów i oznajmił Alibabie, że jest jego ojcem. Alibaba był niepewny wobec tego, z racji, iż jego matka była nierządnicą. Następnie król, przygarnął Alibabę do siebie, do pałacu. Jakiś czas później, towarzyszył Alibabie, podczas jego praktyk z lekcjii ekonomii, gdzie udało mu się odnieść pierwszy sukces w targowaniu. Z zarobionych pieniędzy, kupił nóż, który później stał się jego pierwszym Metalowym Naczyniem. Po pewnym czasie król zapadł na przewlekłą, śmiertelną chorobę. Zanim król umarł, powiedział Alibabie, że chce oddać królestwo w jego ręce. Zmarł, podczas wtargnięcia do pałacu Cassim'a i jego bandy.

UmiejętnościEdytuj

Królewska SzermierkaEdytuj

Jako członek Królewskiej Rodziny Balbadd, opanował sztukę królewskiego fechtunku.

RelacjeEdytuj

Alibaba SalujaEdytuj

Alibaba jest jego trzecim synem. Chciał aby to właśnie on, po jego śmierci zasiadł na tronie.

AniseEdytuj

Anise była służącą w pałacu, a po jakimś czasie została jego kochanką. Przed śmiercią, powiedział Alibabie, że naprawdę kochał Anise.

Ahbmad SalujaEdytuj

Ahbmad jest jego najstarszym synem. Został królem, po jego śmierci.

Sahbmad SalujaEdytuj

Sahbmad jest jego drugim synem.

CiekawostkiEdytuj

  • Postać ta po raz pierwszy nazwana była na stronie anime. Jego imię nie pojawiło się w mandze, aż do Nocy 203.
  • W oryginalnej Księdze Tysiąca i Jednej Nocy pojawia się postać o imieniu Caliph Harun al-Rashid, która była prawdziwą osobą.
  • Rashīd (رشيد) oznacza Właściwie Prowadzony w języku arabskim.
  • Pomimo jego jedynej, znanej kochanki, w Nocy 203 Alibaba sugeruje, że Rashid mógł być kobieciarzem.
  • W Sinbad no Bouken, przedstawia się Sinbad'owi jako Harun.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki