FANDOM

W celu uniknięcia nieładu w artykułach zalecane jest dostosowanie się do poradnika, który w prosty i przejrzysty sposób pokaże jak mają wyglądać artykuły dodawane na MagiWiki. Ma to na celu uświadomienie nowym użytkownikom, czego mają się trzymać w czasie edytowania/tworzenia artykułu, by uniknąć niepotrzebnego chaosu. W dyskusji można podawać propozycje dotyczące wyglądu artykułu.

1.Artykuł o postaci

Dodawanie komunikatów na górze strony

Po stworzeniu nowego artykułu zaleca się umieszczenie na górze strony komunikat o spoilerach lub o niekompletnym artykule. W tym celu używamy szablony o takich nazwach:

  • Spoiler - informuje o niekompletnym artykule(usuwamy go z treści, gdy artykuł zostaje skompletowany)
Small libaba.png
"Uwaga!"
Ten artykuł jest niekompletny! Jeśli posiadasz rzetelne informacje, uzupełnij go!
  • Spoiler2 - informuje przeglądającego o artykule zawierający spoilery z mangi.
Small giana.png
"Spoiler!"

Te dwa szablony odgrywają kluczową rolę i nie może ich zabraknąć w artykule.

Infobox Charakter

Jak stworzyć nowy artykuł?
Biografia
Kanji
Rōmaji
Znany jako
Opis fizyczny
Wiek
Płeć
Wzrost
Relacje
Rodzina
Sojusznicy
Wrogowie
Status
Dżin
Profesja
Przynależność
Debiut
Manga
Anime
Seiyū

Szablon ten musi zostać umieszczony w pierwszej kolejności na stronie edycji. Bez niego nie może obejść się żaden artykuł, więc zalecane jest rozpoczęcie edycji właśnie od tego szablonu. Gdy w szablonie chcemy, aby dana grupa wyrazów była ustawiona w kolumnie, wstawiamy po każdym wyrazie polecenie br w trójkątnych nawiasach, by wyrazy nie były obok siebie, a znajdowały się jeden pod drugim.

Informacje

Artykuł powinien zawierać takie podstawowe nagłówki jak:

  • Ogólna charakterystyka postaci(dane osobowe, zapis kanji w nawiasie i rola, którą odgrywa/odgrywała w fabule)
  • Wygląd(opis i obraz przedstawiający w teraźniejszości i w przeszłości)
  • Osobowość
  • Historia
  • Umiejętności
  • Statystyka
  • Relacje z poszczególnymi bohaterami
  • Ciekawostki

Obrazy

Aby artykuł wyglądał przejrzyście, zaleca się odpowiednio dostosować wielkość obrazu do wielkości tekstu, do którego się odnosi. W czasie edycji w trybie źródłowym, najlepiej usuwać podpisy, w celu zwiększenia przejrzystości artykułu. Przykład poprawnego kodu: [plik:aladyn.jpg|300px|center]. Oznacza to, że obraz o wielkości 300 pikseli został wyśrodkowany w artykule. Aby obraz znalazł się po lewej lub prawej stronie, polecenie center zastępujemy poleceniem left lub right.

Far.jpg

Obraz ten został powiększony o 250 pikseli i wyśrodkowany za pomocą polecenia center.

Odnośniki

Używa się ich, gdy chcemy, aby dana osoba przeglądająca artykuł mogła dostać się pod interesujące ją hasło znalezione w treści. W tym przypadku wchodzimy do trybu źródłowego i robimy podwójny nawias,([[]]) i wtedy automatyczynie wyraz ten staje się linkiem do innego artykułu, pod warunkiem, że takowy istnieje na Wiki. Gdy wyraz ten zostaje odmieniony przez przypadek np. Aladynowi, to żeby zrobić z niego link do artykułu o tej postaci robimy tak: Aladyn|Aladynowi(nie zapominając o kwadratowych nawiasach).

2. Artykuł dotyczący informacji o tomach i chapterach mangi

Manga Infobox

Jak stworzyć nowy artykuł?
Nawigacja
← {{{poprzedni}}} {{{następny}}} →

W tego typu artykułach istnieje jedynie jeden szablon: Manga Infobox. Tak samo, jak w innych artykułach, odgrywa ważną rolę, toteż nie może go zabraknąć w każdym artykule dotyczący spisu chapterów mangi i zalecane jest, aby to od niego zacząć nową edycję. Jednakże w tym szablonie występuje nawigacja, która pozwala na przeskakiwanie do następnego tomu mangi. Wystarczy wtedy w edcji szablonu zalinkować tom poprzedni i tom następny w okienkach poprzedni i następny.

Stosunkowo prosto jest edytować tego typu artykuły, albowiem oprócz wstawienia szablonu, wystarczy dodać ilość chapterów, występujących w danym tomie oraz je zalinkować, aby przeglądający wikię mogli przejść do streszczeń fabuły danego chaptera.

Przykład dobrze zredagowanego artykułu można znaleźć tu: Tom 1

Streszczenia chapterów

Zaleca się dodawać do każdego chaptera streszczenie jego fabuły w miarę dobrze zredagowane i zrozumiałe dla każdego czytelnika. 

Nad każdym streszczeniem mile widziany obraz dotyczący danego chaptera(np. okładka zwiastująca następny rozdział mangi) oraz tytuł polski pogrubioną czcionką i pod spodem oryginalny, japoński tytuł zapisany zarówno znakami, jak i w romańskim zapisie(całość w nawiasie i pochyła czcionka)

Artykuł będzie uzupełniany w miarę możliwości, jeśli administracja będzie w pełni aktywna na Wiki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki