FANDOM

Heliohapt
Heliohapt-0.png
Kanji エリオハプト王国
Rōmaji Eriohaputo Ōkoku
Informacje
Stolica
Lokalizacja Ciemny Kontynent
Kontrolowane przez Armakan Amun-Ra (dawniej)

Sharrkan (obecnie)

Przynależność Sojusz Siedmiu Mórz
Manga
Anime

Królestwo Heliohapt (エリオハプト王国, Eriohaputo Ōkoku) to małe państwo usytuowane na Ciemnym Kontynencie, rządzony przez króla Armakan Amun-Ra i która jest częścią Sojuszu Siedmiu Mórz. Jest to ojczyzna Sharrkan'a i Carmen Sphuntus'a.

Historia Edytuj

W przeszłości, w rodzinie królewskiej trwał spór o to kto zasiądzie na tronie po śmierci króla, Armakan czy Sharrkan. W rezultacie, podzielili się na dwie frakcje: frakcję, która poparła Armakan'a i tę, która chciała, by to Sharrkan zasiadł na tronie. W tym czasie do Heliohapt'u przybył Sinbad z przyjaciółmi, którzy pomogli rozwiązać ten problem.

KulturaEdytuj

WężeEdytuj

W Heliopath, posiadanie węża owiniętego wokół szyi, świadczy o wysokim statusie społecznym. Ludzie Heliopath wydają się być naprawdę zamiłowani tymi stworzeniami.

DyskryminacjaEdytuj

Jak wspomniał Sphintus Carmen, Magowie-Uzdrowiciele rodzą się w swoich klanach (tak jak rodzina Sphintus'a) i są wykorzystywani przez rodzinę królewską w absurdalnej walce o władzę, tj. mordowanie swoich przeciwników politycznych poprzez choroby itp. Jeżeli taki mag, zdecyduje się odmówić, zostaje on wygnany z Dworu Królewskiego.

MieszkańcyEdytuj

Rodzina KrólewskaEdytuj

Imię Ranga Status
Armakan Amun-Ra Były król Żyje
Sharrkan Król Żyje

InniEdytuj

Imię Ranga Status
Sphintus Carmen Mag Służy w Imperium Reim
Narmes Titi Ambasador Żyje

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa "Heliopath" pochodzi od dwóch słów ze starożytnej greki: "Helios" (Ἥλιος), czyli "słońce" i "hapto" (ἅπτω), czyli "dotykać". Stąd nazwa Heliopath, z grubsza można przetłumaczyć na "Dotykać słońce".
  • Heliopath jest bardzo podobne do Starożytnego Egiptu.
  • Godło Heliopath jest bardzo podobne do Oka Horusa.
  • Niektórzy w Heliopath noszą maski podobne do podobizn Boga Anubisa oraz samego Horusa lub Re.
  • Szlachta nosi podobne nakrycia głowy jak Faraonowie ze Starożytnego Egiptu.
  • W retrospekcji Sphintus'a było widać, że w jego kraju istnieją niewolnicy, którzy przenosili ogromne cegły na pustyni z piramidami w tle. Egipcjanie używali najemnych pracowników (nie niewolników).
  • Standardowy wygląd mieszkańców Heliopath to ciemna skóra, białe włosy i zielone oczy.
  • Kobiety nie czują się zawstydzone eksponując swoje piersi, tylko przez pępek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki