FANDOM

Artemyra
Artemyra.png
Kanji アルテミュラ
Rōmaji Arutemyura
Informacje
Stolica
Lokalizacja
Kontrolowane przez Mira Dianus Artemina (dawniej)

Pisti (obecnie)

Przynależność Sojusz Siedmiu Mórz
Manga
Anime

Artemyra (アルテミュラ, Arutemyura) jest małym krajem o podobnej wielkości co Królestwo Sasan oraz stanowi część Sojuszu Siedmiu Mórz. Jest narodem rządzonym przez kobiety, posiadającymi specjalną więź ze zwierzętami (zwłaszcza z olbrzymimi ptakami) i zamieszkującymi niebo, przez co nazywane jest Podniebnym Miastem. Jest rządzone przez królową, Mirę Dianus Artemine i jest także ojczyzną Pisti.

Kraj leży środku niezbadanego regionu lub w południowo-wschodniej części kontynentu. Znajduje się również w największym na świecie wąwozie i ma gorący klimat. Jest otoczony trudnym terenem, przez co dotarcie do niego jest możliwe tylko pieszo. Jednak mieszkańcy Artemyry mogą dostać się do niego za pomocą olbrzymich ptaków, jak i również podróżować nimi poza królestwo.

HistoriaEdytuj

Mówi się, że ludzie Artemyry oderwali się od Ciemnego Kontynentu i osiedli w największym wąwozie na świecie, żyjąc pośród skał.

Przed wstąpieniem do Sojuszu Siedmiu Mórz, niektóre kraje jak Imperium Reim utrzymywali handel i przyjazne relacje z Artemyrą. Po dołączeniu do Sindrii, spółki kupieckiej Sinbad'a, Artemyra stała się bardziej otwarta na świat zewnętrzny i zaczęła prowadzić międzynarodowy handel z większą liczbą krajów.

KulturaEdytuj

Rola płciEdytuj

Jako matrialchalny naród, rola płci jest odwrotna do tej panującej w reszcie świata. Kraj jest zdominowany przez wojownicze kobiety z silnymi, feministycznymi poglądami, jednak mimo to, dobrze traktują ludzi ze swojego kraju. Mieszkańcy Artemyry są otwarci na seks, więc dzielnice czerwonych latarni są u nich normą. Możliwe są tam również rozwody.

Wojownicze kobiety Artemyry, posiadają nie tylko odwagę i umiejętności walki, ale również są one jedynymi, które mogą kontrolować olbrzymie ptaki. Ich rola jest podobna do zajęć mężczyzn z zewnętrznego świata. Są odpowiedzialne za ciężką pracę, obronę państwa, politykę i dyplomację.

Rola mężczyzn z Artemyry, jest podobna do roli kobiet ze świata zewnętrznego. Dbają o dom, rodzinę i dzieci, dlatego są rzadko spotykani w miejscach publicznych. Pomagają w utrzymaniu gospodarki Artemyry. Są odpowiedzialni za wydobycie kamieniów szlachetnych, a także pracują w dzielnicach czerwonych latarni, by łagodzić stres zapracowanych kobiet. 

Olbrzymie ptakiEdytuj

Obywatele Artemyry posiadają zdolność do kontrolowania olbrzymich ptaków. (tylko kobiety mogą je kontrolować). Olbrzymie ptaki są istotne dla ich kultury i życia codziennego.

Obywatele Edytuj

Rodzina KrólewskaEdytuj

Imię Ranga Status
Mira Dianus Artemina Poprzednia Królowa Żyje
Pisti Królowa Żyje

Inni Edytuj

Imię Ranga Status
Parsine Pratemia Ambasador Żyje

Ciekawostki Edytuj

  • Artemyra opisana jest jako kraj wojowniczych kobiet, które tańczą na niebie.
  • Ludzie z Artemyry posiadają zwykle różne tatuaże w kształcie skrzydeł i akcesoria, oraz jeżdżą na olbrzymich ptakach.
  • Standardowy wygląd mieszkańców Artemyry to blond włosy i różowe oczy.
  • Ubrania Artemyry są podobne do stylu ubioru starożytnych Greków. Zwykle noszą różowe szaty i naszyjnik z piór. 
  • Wojownicze kobiety Artemyry przypominają mitologicznych, amazońskich wojowników.
  • Nazwa Artemyry może pochodzić od połączenia Artemidy, dziewiczej, greckiej bogini łowiectwa i przyrody oraz Themiskyry, mitologiczego domuAmazonek, która nawiązuje do matriarchalnego społeczeństwa Artemyry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki